תרבות ופנאי

זמן מדבר

תרבות ופנאי7 באוקטובר 2019    דקה אחת
0

במהלך חודשים אוקטובר - דצמבר יתקיים פסטיבל "זמן מדבר", פסטיבל ובו סדרה של אירועי תרבות בשטחים הפתוחים שבתוך תחום השיפוט של דימונה וירוחם

זמן מדבר
צילום: דבורה שלו

מדובר ביוזמה של עמותת איילים, עמותה שהוקמה במטרה לחזק את מפעל ההתיישבות והמעורבות החברתית בנגב בגליל ובעיר לוד. מודל הפעילות של העמותה הוא הקמת כפרי סטודנטים ברחבי הפריפריה הגאוגרפית והחברתית על ידי צעירים, תוך חינוך לערכי הציונות, עידוד יזמות צעירה ויצירת חיבורים בין הדור הצעיר ובין הארץ והחברה.

מטרת פסטיבל "זמן מדבר" היא לחשוף את צעירי הארץ לפוטנציאל הקיים במרחב המדברי של הערים – כאמצעי להעלאת ביקושים למגורים בערים. הפסטיבל יוצא לדרך בחול המועד סוכות, פסטיבל מוזיקלי ענק שיארח ב-10.10 את רביד פלוטניק (נצ'י נצ'), לירון עמרם והפנתרים. ושבוע אחרי (17.10) יתקיים באותו המקום פסטיבל משפחות חינמי ענק שיכלול סדנאות ודוכנים לכל המשפחה, דוכני מזון וחוויה מדברית ייחודית, והכל בחינם.

"הצלחנו לייצר תמהיל נכון של מופעים של האמנים מהשורה הראשונה, הרצאות מעוררות השראה וסדנאות לכל המשפחה והכל בחינם לקהל הרחב", אומרת שיר מזוז רייזמן, עד לאחרונה מובילת כפר איילים ביכיני וכעת מפיקת הפסטיבל מטעם עמותת איילים.

צילום: דבורה שלו

"זמן מדבר" הינו הפקת המשך של עמותת איילים שהובילה את פסטיבל הבירה הגדול באשלים, פסטיבל תוצרת מקומית ביכיני והקמת הפאב הראשון בעיר לוד. איילים מפעילה כבר את חצר התרבות "החלוץ 33" בעיר העתיקה באר שבע, המהווה בית לאמנים והופעות לקהל הרחב. בימים אלו ממש, מרחיבה העמותה את פעילותה ועתידה לפתוח חצרות תרבות נוספים בערים ירוחם ובלוד. "בחירת המיקום אינה מקרית", מספרת שיר. "לאחר שנים של עשייה משותפת, רצינו להנגיש לציבור הרחב את היתרונות האדירים שיש בעצם החיים בערים כמו דימונה וירוחם ולהציג לאלפי באי הפסטיבל את פניו היפים של הנגב".

כתבות נוספות בתרבות ופנאי

0

שיר לעמית

דור שמר, זמרת יוצרת, בסינגל חדש בהקדשה לעמית כהן הי"ד שנרצח במסיבת הנובה

תרבות ופנאי6 במרץ 2024    דקה אחת
0

חודש האישה ב FRIENDS

FRIENDS, רשת מועדוני תרבות ישראלית, בשיתוף נעמת מבית ההסתדרות, יקיימו החוד סדרת מופעים חגיגיים לרגל חודש האישה הבין-לאומי

תרבות ופנאי4 במרץ 2024    4 דקות

כתיבת תגובה