תרבות ופנאי

הבשורה של בניון

תרבות ופנאי5 בספטמבר 2019    5 דקות
0

בשבוע הבא מגיע עמיר בניון להופעה בעומר ולקראת המופע, תפסנו אותו לשיחה על ההופעה הקרובה, היצירה, והתחייה מחדש של שירים קודמים

הבשורה של בניון
עמיר בניון | צילום: משה נחמוביץ'

"ואז מישהו יבוא בשורה יביא איתו, לכיוון אחד ויחיד, לעבר הווה עתיד", שר עמיר בניון (44), בשיר חדש בשם "בשורה", מתוך אלבום שעתיד לצאת. בניון – זמר ויוצר, מוזיקאי, פזמונאי ומלחין ישראלי, מהמעוטרים והמוערכים במוזיקה שמציין בימים אלה 20 שנות יצירה עם "רק את" – מופע מיוחד שנקרא על שם האלבום הראשון שלו בשנת 99'. והבשורה, המופע הזה מגיע בשבוע הבא לאמפי עומר, כשבניון יארח את אמיר דדון.

"אל תקרא לזה דת, תקרא לזה אמונה"

בניון מגיע למופע הזה כשהוא במצב רוח טוב "של חודש אלול, חזרה ללימודים, חודש הסליחות והרחמים והציפייה לחגים. אני אופטימי, ברוך השם", הוא אומר ל"שבע".

אז מה צפוי לנו במופע?

"אני אפילו לא יודע", צוחק הזמר, "אבל אני מאמין ששיתוף הפעולה עם אמיר דדון הולך להיות משהו מיוחד. בלי קשר, אנחנו נשלב שם כמה עניינים ששייכים לסליחות, מבחינת שירים מסוימים, עיבודים חדשים ועוד כל מיני דברים מיוחדים. האמת שאנחנו לפני חזרות ואני מחכה לחזרות בקוצר רוח וכמובן שיהיה כיף. אני חושב שצריך לצפות לאיזה שעה וארבעים או שעתיים של שיתוף פעולה, שירים מכל מיני תקופות וכל מה שיכול להיות קשור גם לתקופה".

כמה הופעה בבאר שבע היא מיוחדת עבורך?

"אני מרגיש בבית, זה מדהים. הקהל בא לשמוח ורוצה שישמחו איתו. הוא רוצה לפרגן ושיפרגנו לו והוא רוצה קצת לשיר, להקשיב ואנחנו נעשה את זה ביחד. הקהל זה ההופעה. עם השנים, הדברים מתחילים להיות דומים, אבל יש משהו משותף לקהל הירושלמי ולקהל מבאר שבע והסביבה. שם אני מרגיש הכי בבית וכשאני מגיע לפה, זה לחזור הביתה. זה הריח, האוכל, גם ביקרת, גם זכית לשמוח עם אנשים בהופעה. אני חושב שזו מתנה מאלוהים".

חושב לחזור לגור פה יום אחד?

"אני גר במודיעין כבר הרבה זמן, לפחות 13 שנה. אין לי מושג, אני מתעסק בחיים ובמה שקורה עכשיו ורק אלוהים יודע אם אני אלך ולאן אני אלך".

אתה לא מתראיין הרבה, אבל אם יש שני נושאים בולטים אצלך, זה דת ופוליטיקה".

"על פוליטיקה לא תקבל תשובות, מראש אני אומר לך".

דווקא כשאנחנו בתקופת בחירות?

"בגלל שאנחנו בתקופת בחירות. ובגלל שכל העולם מדבר ויודע הכל, הגיע הזמן שאני אשב בשקט".

והדת, יותר קשה לעשות מוזיקה לאדם דתי, או שלהיפך, זה נותן לך השראה?

"הדת, תלוי כל אחד איך לוקח אותה. אבל אל תקרא לזה דת, תקרא לזה אמונה. אמונה אמורה לפתוח באומן את הכל. אגב, זה גם מגיע מאותו השורש אמן ואמונה. הוא יגיע למקומות שהוא בחיים לא הגיע אליהם ולהיפך, אך ורק בזכות האמונה. מי שחושב שזה 'יקמפרס' אותו, שיכניס אותו לאיזושהי נישה, שהוא לא יוכל לבוא לידי ביטוי, אז אני חושב שבדיוק להיפך".

מה אתה חושב על זה שאחיך, אבי בניון, חזר להופיע?

"את אבי אני אוהב אהבת אמת, אהבת נפש. אבי יקר לי יותר ממני. אבי אחי הוא אדם רציני, הוא מורה ומוזיקאי מדהים וכל מה שיקרה איתו, אני מאחל שזה יהיה לטובה. כל דבר שצריך ממני, שאני אהיה שם, אני אהיה שם".

נראה בעתיד שיתוף פעולה שלכם?

"הלוואי. זה לא כזה רחוק, בסך הכל זה אחי. אנחנו סתם יכולים לשבת לשיחה ואם יעלה איזה רעיון לעשות משהו ביחד, אנחנו לא נחשוש".

היוטיוב מתפוצץ מהאזנות מהביצוע היפיפה ל"ניצחת איתי הכל", עם ישי ריבו ואמיר דדון.

"אני שמח לשמוע, זה שיר בן 15 שנה שהקמתי אותו לתחייה ואני מאחל לו ולכל השירים שלי כל 15 שנה תחייה מחדש. חוץ מהאלבום עכשיו, שאני כותב ועומד לצאת בקרוב, אבל גם לו אני מאחל כל פעם התחדשות אחרת. זה לא השיר הראשון שלי, יש גם את 'כשאת עצובה' ועוד הרבה דברים שקיבלו רוח תחייה מחודשת דרך המון המון אמנים".

אגב ביצוע יפהפה, לשיר החדש שלך קראת "בשורה", איזו בשורה מביא איתו עמיר בניון אחרי כל כך הרבה שנות קריירה מצליחה?

"העניין של השיר 'בשורה' מבחינתי הוא סוג של שיר שאני מאחל לכל אחד ואחד מאיתנו. בדומה מאוד ל'עומד בשער', שיבוא הרגע הזה שיגאל כל אחד ואחד מאיתנו, מהבעיות האישיות שלו, מהקושי היום יומי ולהכניס בתודעה ששום דבר לא סתם".

לגבי הבשורה שלו, אומר בניון, "אני חושב שאתם תצטרכו לשפוט, כי לי אין דרך. אבל בוא נאמר ששיתופי הפעולה שלי עם נגנים מהאלבום הראשון והשני, אולי בגלל הגיל, כל דבר נעשה לאט לאט. יש כמה שירים שנעשו עם נדב ביטון שעשה איתי את האלבום הראשון, השלישי והרביעי וחלק עם אודי תורג'מן שיש לו דרך ענקית איתי בחיים. בכלל בחיים, אני סוג של נפתחתי לעשייה. דברים חדשים אף פעם לא הפחידו אותי והיום קל וחומר שלא. אז יהיו יותר שיתופי פעולה ודברים שלא נהגתי לעשות בעבר. אין סיבה מסוימת, חוץ מהרגשה פנימית וכיף. זה תלוי באנשים. ברגע שאתה מתחבר לאומן מסוים, זה ממש כיף. הכל נעשה בשמחה ואני מאחל חג שמח לכולם. שבעזרת השם נשמח בהופעה".

כתבות נוספות בתרבות ופנאי

0

שיר לעמית

דור שמר, זמרת יוצרת, בסינגל חדש בהקדשה לעמית כהן הי"ד שנרצח במסיבת הנובה

תרבות ופנאי6 במרץ 2024    דקה אחת
0

חודש האישה ב FRIENDS

FRIENDS, רשת מועדוני תרבות ישראלית, בשיתוף נעמת מבית ההסתדרות, יקיימו החוד סדרת מופעים חגיגיים לרגל חודש האישה הבין-לאומי

תרבות ופנאי4 במרץ 2024    4 דקות

כתיבת תגובה