תרבות ופנאי

פסטיבל הסלפי בנתיבות

תרבות ופנאי26 באוגוסט 2019    3 דקות
0

הצילומים העצמיים יככבו לראשונה בישראל באירוע מיוחד בעיר הדרומית

פסטיבל הסלפי בנתיבות
"עולים לרגל", מיצג של אלון בירגר | צילום: אלון בירגר

אחד הטרנדים שכבשו את העולם מגיע לישראל בפסטיבל ראשון מסוגו, ואתם הולכים ליהנות מחוויה בלתי נשכחת; כך לפחות מבטיחים לנו יחצני פסטיבל הסלפי הראשון בישראל האמור להתקיים ברחוב סמלו שבנתיבות בימים רביעי וחמישי השבוע (28 ו-29 בחודש).

ל"שבע" נמסר, שתופעת הסלפי הפכה כבר להיות חלק מתרבות המערב. הדיוקן העצמי המצולם נועד לתעד רגעים שונים כאשר תשומת הלב מתחלקת בין האדם המצלם לבין הנוף. בין אם אתם מצלמים את הסלפי כדי שאחרים יתפעלו ממנו או במטרה להתפעל מעצמכם, בפסטיבל הסלפי תוכלו לייצר מגוון צילומים יפהפיים. הפסטיבל החדש שייערך בין 18:00 ל-22:00 (כאמור בימים רביעי וחמישי השבוע) ייקח את הסלפי למקום אמנותי במיוחד המאפשר לייצר סדרת תמונות סלפי על רקעים ייחודיים ומקוריים שאמנים ישראליים יצרו במיוחד לפסטיבל, ולשוטט בין עולמות וחוויות שונות ומשונות שיתקיימו בביתנים המעוצבים כחלום אינסטגרמי עם סביבות צבעוניות המשלבות סוריאליזם ופנטזיה, היסטוריה ועתידנות, אשליה מול מציאות, ואת הכל תוכלו לתפוס ברגע. לצד כל החוויה הזו, ייערכו מגוון מופעי רחוב, מיצגים מיוחדים, מראות סלפי אינטר-אקטיביות ואטרקציות מהנות נוספות לכל המשפחה.

בין עשרות עמדות הצילום החווייתיות ועבודות אמנות לצילום סלפי מטורף שעוצבו במיוחד למיזם בידי אמנים שונים, מופעי רחוב, מיצגים ואטרקציות לכל המשפחה, ניתן לציין את העמדה של האמן רועי יעקובינסקי או בשמו האומנותי Binski, שהכין עמדה ססגונית במיוחד כיאה לעבודותיו; תמיד רציתם לנחות על הירח? תהיה גם עמדת איש על הירח, ואתם תוכלו להיות האיש. כן יוצב חדר מראות קסום שכאשר מצלמים סלפי במרחבו נוצרת תמונה אשלייתית מעניינת המשחקת עם הגדלים והזוויות השונות של מיקומנו.

הפסטיבל מנוהל בידי עיריית נתיבות וחברת "נתיבים" החברה לקהילה ופנאי בעיר, ועל הניהול האומנותי אמונה מורן ויקטוריה סבג. על ההפקה מנצחת חברת "ג'קי בכר הפקות" החתומה על מיסודם של פסטיבלים בינלאומיים שונים ברחבי הארץ.

ראש העירייה יחיאל זוהר: "המחויבות לאמנות עוברת גם דרך עולם הסלפי שמציג בדרך חווייתית ואומנותית את הפנים היפות של העיר על נופיה האנושיים בדרך מקורית ויצירתית, ואין לי ספק שפסטיבל זה מגלם בתוכו פוטנציאל להעצמת חיי התרבות והאמנות בנתיבות. אני מאחל לכל באי הפסטיבל הנאה מרובה".

סיון כהן מ"נתיבים" מוסיפה: "נתיבות חרטה על דגלה לקדם ולפתח את תחום האמנות במרחב הציבורי, לעודד אמנים ויוצרים מקומיים, ליצור תרבות מקומית מקורית, ולשים את הפריפריה במרכז. פסטיבל הסלפי נתיבות מבטא למעשה את כל הערכים הללו".

ויקטוריה סבג ממשיכה: "בין אם צילום הסלפי נולד כדי שאחרים יתפעלו ממני או בעיקר כדי להתפעל מעצמי, בסלפי ישנו קסם, והוא מאפשר לנו להעמיד פנים כאילו אנחנו האנשים הכי יפים ומעניינים. אנו משתמשים בביטויים כגון 'מציאות מדומה' או 'היפר מציאות' כשהדבר שמעניין אותנו הכי פחות היא המציאות. אנחנו מעדיפים את החלומות עם מיטב הפילטרים והאפליקציות שהתוכנה מסוגלת לספק לנו. המבקרים מוזמנים להתנתק מהמציאות היומיומית, להיכנס לעולם פנטסטי, ולדמיין מקום של נסים נפלאות ופלאות".

ובכר מסכם: "לקחנו את הסלפי, אחת הפעולות שרבים מאיתנו עושים בסיטואציות יומיומיות, והחלטנו להפוך זאת ליצירת אמנות, לשלב בין התרבות המודרנית לאמנות עכשווית של מגוון אמנים, לשלב בין המציאות של כאן ועכשיו לבין עולמות של פנטזיה".

כתבות נוספות בתרבות ופנאי

0

אוכל יין ואומנות

תערוכה חדשה נפתחה במסעדת כרמים

תרבות ופנאי11 באפריל 2024    דקה אחת
0

יום המעשים הטובים במתחם הקטר

תרבות ופנאי21 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה