תרבות ופנאי

חדש: תערוכות בספריית ארן

תרבות ופנאי5 באוגוסט 2019    2 דקות
0

הספרייה המרכזית ע"ש זלמן ארן בקמפוס אוניברסיטת בן גוריון השיקה פרויקט אירוח תערוכות אמנות מהארץ והעולם

חדש: תערוכות בספריית ארן
תמונות לצד ספרים. יצירות בספריית ארן | צילום: מירה וזאנה

חדש באוניברסיטת בן גוריון: הספרייה המרכזית ע"ש זלמן ארן באוניברסיטה יצאה בפרויקט ייחודי של אירוח תערוכות אמנות, במסגרתו, נתלות יצירות אמנות מגוונות בקומותיה השונות של הספרייה, והעוברים והשבים יכולים להתבונן, להעמיק ולהיחשף לאמנות בדרך פשוטה אך מקורית.

ל"שבע" נמסר, שהפרויקט החל לצבור תאוצה לפני מספר חודשים, וכעת כל קומות המבנה מארחות תערוכות, ביניהן גם תערוכות מקומיות. "אומנם הפרויקט חדש, אך אנו מקווים שהוא יהפוך למסורת קבועה", אומרת מירה וזאנה (מנהלת ארכיון טוביהו ואחראית הפרויקט). "התערוכות המוצגות מוסיפות עניין וסקרנות בקרב הלומדים והעובדים בספרייה".

התערוכה "נקודת תצפית" פרי יצירתה של חנה מילס כוללת 24 צילומים מרחבי הארץ התופסים רגעים מיוחדים ואביזרים יוצאי דופן שיוצרים פסיפס רב שכבות ומשמעויות. היא מציגה את פרשנותה של מילס על המקום, המרחב, העיר והכפר, היפה והכעור. החפצים, שידעו פעם חיים אחרים, הגוף המשתנה, התחושות והזיכרונות העולים מההזדמנות ה-2 שניתנה להם להיראות ולהיחשף.

"איך אורזים סיפור?" היא תערוכה של עדה רוטנברג, מרצה לתקשורת חזותית באוניברסיטת תל אביב ובמרכז האקדמי ויצ"ו חיפה, שעיצבה מאות עטיפות ספרים להוצאות מובילות בישראל ובחו"ל, ומדגישה: "הרבה מעטיפות הספרים שלי נעשו לספרים מתורגמים. יש עטיפות בשפת המקור, אבל לרוב בוחרים לעצב אותן מחדש לקהל הישראלי. אז, נופלת בחלקי הזכות להתייחס לספר שנכתב במקום אחר, בתוך תרבות אחרת".

תערוכת הכרזות Negotiation Matters, שהתארחה עד אמצע החודש, הייתה חלק מפרויקט מחקר ועיצוב בנושא מו"מ בהיבט היסטורי מדיני ביוזמת מכון גתה. בעזרת כרזות ודימויים פרי עיצובם של סטודנטים לאומנות משנקר בתל אביב ומהאוניברסיטה לאומנויות בברלין, מבליט הפרויקט מו"מים שהובילו להסכמים מוצלחים.

ואילו "עיר עולה במדבר" היא תערוכה המציגה את האדריכלות הברוטליסטית והניאו-ברוטליסטית בבאר שבע. הברוטליזם הוא סגנון אדריכלי העושה שימוש בבטון חשוף ובצורות בסיסיות במטרה לחשוף את האמת של המבנה דרך הבלטת החומר. השם שאול מהביטוי הצרפתי Beton brut שפירושו בטון חשוף. העיר הפכה לא רק לבירת הנגב אלא גם ל"בירת הברוטליזם", בשל תכנון מבני ציבור רבים בסגנון בנייה זה, למשל בית "יד לבנים", בניין העירייה ומבנים רבים בקמפוס מרקוס של אוניברסיטת בן גוריון.

הארכיון לתולדות ההתיישבות בנגב ע"ש דוד טוביהו פתוח לקהל הרחב, ופועל במסגרת ספריית ארן. בארכיון ניתן למצוא חומר תיעודי רב על הנגב, תעודות מארכיונים מוסדיים ואישיים, יותר מ-18 אלף תצלומים, מפות ומקומונים, קטעי עיתונות ועוד.

פרטים ליצירת קשר ולהצעת תערוכות: 08-6461425 | archtuv@bgu.ac.il
שעות פתיחה: א'-ה' | 15:30-8:30 | ספריית ארן, קומה 4, חדר 402

כתבות נוספות בתרבות ופנאי

0

אוכל יין ואומנות

תערוכה חדשה נפתחה במסעדת כרמים

תרבות ופנאי11 באפריל 2024    דקה אחת
0

יום המעשים הטובים במתחם הקטר

תרבות ופנאי21 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה