תרבות ופנאי

קיץ של כוכבים במימון עצמי

תרבות ופנאי30 ביולי 2019    2 דקות
0

לאחרונה, התבשרו תיירנים באזור מצפה רמון על עצירת תקציבים של משרד התיירות, עבור פסטיבל "קיץ של כוכבים" המתקיים כבר 9 שנים ברציפות. הפסטיבל מבוסס על פעילויות אסטרונומיה במצפה רמון, אשר הוכרז על ידי אונסקו כ"מצפה כוכבים בינלאומי"

קיץ של כוכבים במימון עצמי
ליקוי ירח | צילום: עזרי קידר

היזם נדב סילברט, יוצא נגד הסרת האחריות של המדינה מקידום הציונות דרך תיירות, והחליט ביחד עם תיירנים מהאזור  להתגייס להמשך קיום הפסטיבל. "למרות שמשרד התיירות הודיע על הקפאת התקציב,לקחנו על עצמנו, התיירנים, להמשיך ולקיים תיירות הגאה במשאב הטבע הנדיר שמכיר בו אונסקו וצריכה להתגאות בו גם המדינה", אמר.

מזה כעשור מתקיים פסטיבל "קיץ של כוכבים" כמסורת במצפה רמון, ומושך אליו תיירים מהארץ ומחו"ל וכן אלפי משפחות מדי קיץ. לאחרונה, משבוששו להגיע תקציבים לאירוע הקיץ ממשרד התיירות, קיבלו התיירנים הודעה כי: לאור הבחירות החוזרות לכנסת והקפאת התקציבים ע"י משרד התיירות הוחלט שלא להעביר תקציבים וכל התכנון וההפקה שהייתה כרוכה בדבר, למעשה מבוטלים.

צילום: יח"צ

למרות הבשורה, החליט היזם נדב סילברט, בעליו של הפלנטריום במצפה רמון וחברת "בטבע" – לסיורי אסטרונומיה,  להרים את הכפפה וביחד עם קבוצה של יזמים נוספים ישקיעו ממיטב כספם כדי לקיים את אירועי "קיץ של כוכבים" כסדרם וזאת ללא תמיכה ו/או תקציב ממשלתי.

חברו ליוזמה בעלי חוות האירוח: "צל מדבר", "נעם במדבר", "כרמי הר הנגב" "חניון הגבס החדש" במכתש רמון, "האור-חאן", "מעבר" ברובע דרכי הבשמים ומלון "פונדק רמון" מרשת ישרוטל ויקיימו את אירועי הקיץ, מדי סוף שבוע ועד סוף חודש אוגוסט.

השנה הפסטיבל נערך במתכונת שונה מעט, כאשר פעילויות האסטרונומיה לא יערכו כבעבר במתחם מרכזי אחד, אלא בחמש נקודות שונות, שבהם אפשר גם לנצל חבילות אירוח במחירים נוחים לכולם: "חוות צל מדבר", חוות "נעם במדבר",  חוות "כרמי הר הנגב" ובמתחם "מעבר", כך שכל אורח יוכל להתאים לעצמו את סוג החוויה המתאימה לו, מלינה על מזרנים בחניון במכתש ועד מלון פונדק רמון.

לדברי סילברט: "לצערנו, כידוע המצב הפוליטי בארץ משפיע על כולם, גם על  תחום התיירות. פסטיבל הקיץ הוא לא רק חוויה מופלאה לכל המשפחה אלא גם מהווה מקור תעסוקה ופרנסה למאות משפחות במצפה רמון. אנו מתפרנסים  מתיירות אסטרונומיה בקיץ. ישנן משפחות שמרגע שגילו כי הקיץ שלנו במצפה רמון הוא אלטרנטיבה מצוינת להעביר את החופש הגדול, גם בזכות הפעילויות אך גם מזג האוויר המאפשר בשעות היום ליהנות מפעילויות ללא לחות וכבר משעות אחר הצהרים ליהנות מבריזה ואף קרירות נעימה בזכות המיקום שלנו שהוא כ-800 מ' מעל פני הים, וכמובן הראות המושלמת לצפייה בכוכבים".

זיו ספקטור, הבעלים של חוות "צל מדבר" ומהתיירנים הוותיקים באזור מוסיף: "זה ממש אבסורד שהממשלה נטשה את השטח ועסוקה בלממן מהכספים שלנו את "המשחקים" הפוליטיים. למזלנו בנגב יש יזמים מספיק נחושים ואמיצים לייצר מציאות חדש ומגשימה ציונות הלכה למעשה. עכשיו מה שנותר לקוות זה שהקהל הישראלי יצביע גם השנה ברגלים, יהיה גאה בזכות ובתואר שזכינו לו באונסקו ויתמוך ביזמות ישראלית".

כתבות נוספות בתרבות ופנאי

0

כשהיום הזה יחלוף

עמית ביג'אוי עם שיר חדש לזכרו של סמל אריאל אוחנה ז"ל

תרבות ופנאי17 באפריל 2024    דקה אחת
0

אוכל יין ואומנות

תערוכה חדשה נפתחה במסעדת כרמים

תרבות ופנאי11 באפריל 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה