תרבות ופנאי

תביעה נגד תיאטרון באר שבע

תרבות ופנאי12 ביוני 2019    2 דקות
0

ארגון שח"ם בתביעה כנגד תיאטרון באר שבע: שלמו לשחקנים את מלוא זכויותיהם בהתאם להסכם הקיבוצי הקיים בין הצדדים. אורי רשטיק, מנכ"ל שח"ם: "תיאטרון באר שבע המציא מעמד חדש של עובדים"

תביעה נגד תיאטרון באר שבע
שמוליק יפרח | צילום: אייל לנדסמן

לאחר שהוכרז סכסוך עבודה בתיאטרון באר שבע בתחילת חודש פברואר, בעקבות טענת ארגון שח"ם לאי כיבוד ההסכם הקיבוצי עליו חתום התיאטרון ואי תשלום התנאים הסוציאליים לשחקנים שכירים, "ולאור כישלון המו"מ בין הצדדים, הוחלט על ידי השחקנים, יחד עם הנהלת שח"ם, כי תוגש תביעה לבית הדין האזורי לעבודה.

לפי שח"ם, התביעה כנגד תיאטרון באר שבע הוגשה לאחר שבחודש ינואר הוכרז סכסוך עבודה בין הצדדים "ולאחר מספר ניסיונות ליישב את המחלוקת שבין הצדדים בהידברות". בכתב התביעה נכתב כי שח"ם דורש מבית המשפט להכיר בהסכם הקיבוצי בין הצדדים ולחייב את התיאטרון לשלם את מלוא הזכויות לשחקנים, כפי שהם נגזרים ממנו ביחס לתקופת העבר והעתיד.

שח"ם הינו ארגון השחקנים היציג של השחקנים השכירים בתיאטרון באר שבע, החל מה-1.2.18, כשהארגון מציין כי בין התיאטרון לבין השחקנים קיים הסכם קיבוצי מיוחד משנת 1998. לאחר מסירת הודעת התאגדות לתיאטרון, נערכו מספר פגישות מו"מ בין נציגי שח"ם, וועד השחקנים, לבין התיאטרון לצורך חתימה על הסכם קיבוצי חדש, אך "התיאטרון הודיע כי אין בכוונתו להסכים למתווה העסקה", לדברי הנהלת הארגון.

לטענתם, השחקנים הינם עובדים שכירים לכל דבר בתיאטרון, ומקבלים תלושי שכר בכל חודש בגין העסקתם. "הרי שבניגוד לחוק, השחקנים לא מקבלים כל תנאים סוציאליים מהתיאטרון, כגון: הפרשות לפנסיה, פיצוי פיטורים, ימי חופשה, ימי מחלה, דמי הבראה, קרן השתלמות ועוד. כמו כן, העסקת השחקנים נעשית בניגוד מוחלט להסכם הקיבוצי, כך שהשחקנים אינם מקבלים שכר בסיס ופרמיות על פעולות שביצעו, כפי שקבוע בהסכם הקיבוצי, אלא מקבלים סכום קבוע בגין כל הצגה, כך שלעיתים שכרם החודשי יכול להיות נמוך בהרבה משכר המינימום", נטען.

אורי רשטיק, מרכז פעילות שח"ם: "שחקני תיאטרון באר שבע, חלקם עובדים בתיאטרון מעל עשר שנים, הפכו עם השנים לעובדים משוללי כל זכויות, ללא שכר מינימום, ללא הפרשות לפנסיה, ללא ימי חופשה ומחלה, זהו מצב שלא ניתן להשלים איתו ולא נשלים איתו. התיאטרון המציא מעמד חדש – של עובדים המקבלים שכר בתלוש, ללא זכויות סוציאליות באמצעות הצמדת מילות הקסם 'משתתף חופשי', אין תיאטרון בלי שחקנים".

 

אורי רשטיק, מרכז פעילות שח"ם | צילום: אמנדה סורידו

תגובת תיאטרון באר שבע: "בימים אלו אנו מקיימים דיאלוג מול שח"ם על מנת להגיע להבנות בין הצדדים. יחד עם זאת, חשוב להבהיר כי מיום היווסדו של תיאטרון ב"ש, שחקני התיאטרון מוצבים בראש סדר העדיפויות, וכך זה יימשך".

כתבות נוספות בתרבות ופנאי

0

כשהיום הזה יחלוף

עמית ביג'אוי עם שיר חדש לזכרו של סמל אריאל אוחנה ז"ל

תרבות ופנאי17 באפריל 2024    דקה אחת
0

אוכל יין ואומנות

תערוכה חדשה נפתחה במסעדת כרמים

תרבות ופנאי11 באפריל 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה