תרבות ופנאי

תערוכת "לא גמור…"

תרבות ופנאי3 ביוני 2019    דקה אחת
0

כבר 18 שנה שבית הספר לגימלאים "תרשיש" שבמכללת קיי מציגה את תוצרי האומנות של השנה האחרונה לציבור הרחב. השנה התערוכה עוסקת בנושא: "לא גמור..."

תערוכת "לא גמור…"
מהתערוכה | YORAM KAYE

בית הספר לגמלאים "תרשיש" שבמכללת קיי, נותן מקום של הרחבת הדעת והידע, בצד מפגשים חברתיים, לגמלאים מבאר שבע ומרחבי הנגב.

במסגרת לימודי האומנויות השונות בבית הספר נערכת בסוף השנה תערוכת "אסיף בתרשיש", כאשר השנה הנושא הוא "לא גמור…", כלומר אינו שלם. התערוכה מייצגת את העולם סביבנו, שנמצא תמיד במצב של תנועה והתחדשות, ומצד שני לפעמים במצב של תקיעות ומבוי סתום או התפוררות וקמילה.

דבר שאינו גמור מביא אתו ציפייה אל העתיד וסוג של חשש מהלא נודע, או אפילו משהו שההתקדמות שלו נמצאת בתהליך ועדיין לא הגיע לסיומו. אם זה הבלתי נמנע שסופו ידוע מראש או יצירת המופת, שנעצרה באיבה עקב גורם חיצוני.

בתערוכה מוצגות עבודותיהם של לומדי הקורסים: רישום וציור, עיצוב קרמי ואובניים, פיסול בעיסת נייר וצילום. בהתבוננות ביצירות אנחנו נדרשים ללימוד, להעמקה, לחקירה ולעיון. היצירות יוצאות מחזקתם של היוצרים. הן אינן גמורות, כיוון שהמתבוננים בה וממשיכים את חייהן במבטם המיוחד, בפרשנויות ובמשמעויות השונות.

אוצר התערוכה ניק סמירנוב מציין כי: "היוצרים הציבו את השאלה הזו בתהליך יצירתם, כשכל אחת מהיצירות מנסה לבחון את הנושא מזווית אחרת. שְלוש הנקודות בסוף שמו של הנושא מעידות על המשכיות. היוצרים חיפשו כיצד להביע אותה, כשם שספל קפה השתוי למחצה מעיד על פעולה שנקטעה ומספרת משהו על האדם שהיה שם או על סביבתו, כך גם העבודות מנסות לתפוס את היעדר ההמשך או את העבר השלם, שבו היו הדברים לפני שהתפוררו, וחזרו למצב ה״לא גמור״ או ״לא שלם״.

התערוכה מוצבת במכללת קיי ופתוחה לקהל הרחב בכל שעות היום. התערוכה תסתיים ב 06.06.2019.

כתבות נוספות בתרבות ופנאי

0

כרמים של אהבה

תרבות ופנאי13 בפברואר 2024    דקה אחת
0

החוטם

בבית הספר למשחק גודמן בבאר שבע העלו בשבוע שעבר קומדיה אפלה על פי סיפור מאת ניקולאי גוגול

תרבות ופנאי11 בפברואר 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה