תרבות ופנאי

מאסטרים בכינור

תרבות ופנאי16 במאי 2019    דקה אחת
0

בקונצרט השביעי בסדרה הקלאסית של הסינפונייטה הישראלית באר שבע שיתקיים השבוע, ישתתפו שלושה מאסטרים בכינור על במה אחת

מאסטרים בכינור
ירון פרנסקי | צילום: יח"צ

לירון פרנסקי, הכנר הראשי של התזמורת יצטרפו הכנרים ג'יל אפאפ (צרפת) וניתאי צרי. שלושתם יבצעו יצירות שנכתבו לכינור מאת מיטב המלחינים הקלאסיים. בקונצרט ישולבו מגוון קטעי מוזיקה עממית ופופולרית מצרפת, אירלנד ומוזיקת קאנטרי אמריקאית. על הקונצרט ינצח מאסטרו ניר קברטי, מנהלה המוזיקלי של התזמורת.

פרנסקי, שמכהן ככנר הראשי של הסינפונייטה, מופיע כסולן וכמנצח בארץ ובחו"ל ומרבה להופיע בהרכבים קאמריים. הוא לקח חלק בפסטיבלים חשובים כמו: שלזוויק –הולשטיין בגרמניה, ארנן בשוויץ, כפר-בלום שבגליל ועוד. בין השאר, הוזמן לאחרונה להוביל את תזמורת בית האופרה "סן קרלו" בנאפולי ואת תזמורת הפסטיבל הבינלאומי במקסיקו סיטי.

ניתאי צרי מכהן ככנר ראשי בתזמורת סימפונט רעננה. כבר בגיל 13 נבחר לייצג את ישראל במסע הופעות בגרמניה ובצרפת. הוא מופיע עם אנסמבל "מוזיקה נובה" ברחבי העולם, ביצע והקליט יצירות ישראליות מקוריות שנכתבו במיוחד עבורו.

הכנר הצרפתי ג'יל אפאפ זכה לשבחי הביקורת העולמית והוכתר ל "מוזיקאי המובהק של המאה ה-21" על ידי הכנר הדגול יהודי מנוחין, שהתרשם מיכולותיו הווירטואוזיות ופרשנותו הייחודית לכל יצירה, קלאסית או מודרנית. אפאפ הוא סולן מבוקש ומופיע עם התזמורות הידועות ברחבי אירופה ואסיה.

המשכן לאמנויות הבמה באר שבע. 18.5 שעה 21:00, 20.5, 20:30.

כתבות נוספות בתרבות ופנאי

0

יום המעשים הטובים במתחם הקטר

תרבות ופנאי21 במרץ 2024    דקה אחת
0

אירועי פורים 2024 בבאר שבע

בצל המלחמה בבאר שבע יתקיימו אירועי פורים בבפארקים, במוקדי התרבות והפנאי, במרכזים הקהילתיים ובשכונות

תרבות ופנאי19 במרץ 2024    2 דקות

כתיבת תגובה