תרבות ופנאי

תרומה אומנותית

תרבות ופנאי10 בפברואר 2019    דקה אחת
0

לפני מספר שבועות זכה מוזאון הנגב לאמנות לקבל אוסף של כ-40 יצירות של אמנים ישראלים בציור, רישום, הדפס ופיסול, מתנת המשורר מרדכי גלדמן, שלאורך השנים עוסק באמנות כמבקר אמנות, אוצר תערוכות ואמן יוצר

תרומה אומנותית
מהיצירות שהועברו למוזיאון | צילום: באדיבות מוזיאון הנגב

עם הזמן נצבר וגדל אצל גלדמן אוסף אמנות, תודות לשורה של אמנים שהיה איתם בקשר אישי או מקצועי, והם שבחרו למסור לו מעבודותיהם, בהם: משה גרשוני, רפי לביא, לאה ניקל, משה קופפרמן, מאיה כהן לוי, מריק לכנר, פסח סלבוסקי ועוד. כעת, רצה גלדמן לחלוק את האוסף עם הציבור ולדאוג לעתיד היצירות והחליט למסור אותן למוזאון ציבורי. יצירות נוספות שנמסרו לאחרונה לאוסף המוזאון הן של האמנית הוותיקה סטפה רייס, שהביעה את רצונה לתת למוזאון מציוריה.

מתנה משמעותית נוספת התקבלה בימים אלה מנועה סטמצקי, בתו של הצייר אביגדור סטמצקי, מהבולטים באמני המופשט בישראל וחבר בכיר בקבוצת "אופקים חדשים". בביקורה האחרון בארץ היא נפגשה עם מנהלת מוזאון הנגב לאמנות וכך הגיעו למוזאון יצירות חשובות של סטמצקי מכל תקופות יצירתו, החל משנות ה-20 עד שנות ה-70, חלקן כמתנה וחלקן כהשאלה ארוכת טווח.

"גל המתנות מעיד על האמון של קהילת האמנות במוזאון, במקצועיותו וברמת האמנות הגבוהה שהוא מביא לבאר שבע ולנגב", אומרת ד"ר דליה מנור, מנהלת המוזאון ומוסיפה: "זו מחווה מרגשת מאוד. היצירות שנתרמו משביחות את האוסף שלנו על ידי עיבוי הייצוג של אמנים אחדים ותוספת משמעותית של אמנים שכלל לא היו מיוצגים. נעשה כל מאמץ כדי לחשוף בקרוב את העבודות החדשות באוסף".

כתבות נוספות בתרבות ופנאי

0

כשהיום הזה יחלוף

עמית ביג'אוי עם שיר חדש לזכרו של סמל אריאל אוחנה ז"ל

תרבות ופנאי17 באפריל 2024    דקה אחת
0

אוכל יין ואומנות

תערוכה חדשה נפתחה במסעדת כרמים

תרבות ופנאי11 באפריל 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה