עסקים וכלכלה

"ארבל פיתרונות תברואה ורישוי": וואן סטופ שופ לבית, לעסק ולמפעל

עסקים וכלכלה11 באפריל 2022    5 דקות
0

פיתרונות מהירים ויעילים לסחבת ולביורוקרטיה הישראלית, המאפיינת בעיקר את אכיפת חוקי התכנון והבנייה ואת תקנות העם של משרד הבריאות

"ארבל פיתרונות תברואה ורישוי": וואן סטופ שופ לבית, לעסק ולמפעל
יגאל כהן. "ראש שקט, מקצועיות ואת כל השירותים הנדרשים" | צילום: באדיבות יגאל כהן

בעידן שבו תחום רישוי העסק הפך לתחום מרכזי לעסקים מצידו של בעל העסק, ובעיקר מצידו של הצרכן, לקבל טופס 4 שהוא תנאי הכרחי למגורים, ומצד הרגולטור, הפך אף לתחום מציל חיים, מתבלט לו עסק אחד ומיוחד, שדרכו כמאמר השיר הידוע, "הייאוש נעשה הרבה יותר נוח": "ארבל פיתרונות תברואה ורישוי", בניהולו של יגאל כהן מבאר שבע, מספק כפי שמלמד שמו, פיתרונות מהירים ויעילים לסחבת ולביורוקרטיה הישראלית, המאפיינת בעיקר את אכיפת חוקי התכנון והבנייה ואכיפת תקנות העם של משרד הבריאות, ומשלב ביניהם.

כהן (35, בעל תואר ראשון בתעשייה וניהול ממכללת "ספיר", ובקרוב הנדסאי בניין מוסמך מהמכללה הטכנולוגית בבירת הנגב, המחזיק גם בתעודות הסמכה בתחומי רישוי עסקים, המים והתברואה, ומשמש כיועץ בכיר לרישוי עסקים ורישוי בנייה מטעם מכללת "משלב"), מספר: "העסק קם לפני כשנה וחצי, מתוך הצורך וההבנה שצריך להנגיש את הרגולציה לבעלי עסקים ופרטיים. כיום, יש פער בין הטמעת הרגולציה (שבאחריות המועצות ונותני האישור) לבין הצרכן (בעל עסק שצריך רישיון עסק או היתר בנייה או בית פרטי שצריך לקבל טופס 4) בין הרצוי למצוי. אנחנו באים כחברה, ונותנים את השירות הזה מההתחלה ועד הסוף. בתחום הסטטוטוריקה אנחנו מטפלים ברישיונות עסק, ייעוץ וליווי עד מתן הרישיון. לטופס 4 אנחנו מלווים בתים פרטיים ויזמים. היתרי בנייה אנחנו מבצעים עבור הלקוח. אנו מייצגים נאמנה את לקוחותינו מול מחלקות ההנדסה וועדות תכנון ובנייה בכלל המועצות והעיריות בדרום, במטרה לקבל טופס 4 / רישיון עסק המיוחל, ומדברים בשפה המקצועית מול כלל הגורמים שהלקוח נדרש באישורם. אני חייב לציין כי אנו מעודדים את העסקים עמם אנו עובדים לקבל רישיונות ולעבוד בהדדיות מול הגורם המבקר (עירייה ומועצה) אחרי הכול, אנחנו לטובת כולם הן בעל העסק והן הלקוח".

 

"להנגיש את הרגולציה". פרויקט פעיל להוצאת טופס 4 – 32 יח״ד

 

כהן ממשיך: "שירות נוסף אותו אנו מספקים הינו שירות של חיטוי מאגרים במתחמי מגורים/ בניינים רבי קומות, שבהם קיימים מאגרי מי שתייה, ובנוסף אנו מבצעים חיטוי קווי מים לצורך קבלת טופס 4. נושא זה חשוב במיוחד בימים אלו, שההיגיינה האישית ובריאות סביבתנו תופסת מקום כזה נרחב, והמודעות היום אינה מספיק גבוהה בנושא, אבל לדעתי האישית, מעבר לדרישות הרגולציה שמחויבת בחוק, כאשר אנחנו מדברים על היגיינה אישית וצריכת מים ראויים לשתייה, קיימת גם אחריות אישית ללקוח ולסביבתו!! העבודה שלנו כוללת דיגום וקבלת תוצאות ממעבדה מוסמכת של משרד הבריאות. בנושא המים אנו מספקים מגוון שירותים נוספים, כגון בדיקות מז"ח שנתיות לעסקים ופרטיים והתקנות מז"חים. עסקים רבים אינם מודעים לכך שמכשיר המז"ח (מונע זרימה חוזרת – מכשיר המפריד בין מי השפיר לשתייה למים המגיעים למערכת כיבוי האש והספרינקלרים במבני מגורים ולא ראויים לשתייה או לבריכות) המותקן ברחבי העסק, נדרש בחוק בבדיקה שנתית. ואנו מספקים כאמור, גם שירות זה".

איך בעצם, אתם מסייעים ללקוחות שלכם?

"אנחנו מעסיקים בעלי מקצוע, ולכן פועלים ביעילות, מקצועיות והכי חשוב במהירות מרבית. אנו אחד העסקים הבודדים בדרום, המתמחים בייעוץ תברואה לעסקים, בדגש על התמחות בהקמת העסק וטיפול מול גורמי הבריאות הנדרשים מתחילת ההליך ועד סופו (כדוגמה: פרשה טכנית, חוות דעת מקדמית וייצוג בעל העסק מול משרד הבריאות והמשרד להגנת הסביבה). כיום, העזרה העיקרית ללקוחותיי היא במגוון השירותים הנרחב והפיתרונות שאנו יודעים לייצר. לדעתי, אין היום נושא שנוגע לרישוי, אם זה פרטיים (טופס 4) ואם זה עסקים כדוגמת הקמת מסעדה או מפעל תעשייה, שאנו לא יודעים לייצר עבורם פיתרונות והשגת הסדר רישוי. יש לנו אדריכלים, מהנדסים, מודדים ואנשי מקצוע נוספים הנדרשים להשלמת התהליך, כמו גם עסקים כמו אולמות או בתי מסחר, שנדרשים לפיתרונות לשפכים שלהם. אנו מספקים את שירותנו למועצות ובין לקוחותינו נמצאת מועצת להבים ובתי אבות שנדרשים למענה מהיר ומקצועי. השירות שלנו ניתן במסגרת הבקרה והאכיפה בשטח הרשות והיתרון שלי שאני מכיר את שני צידי המתרס".

האם יש חברה בנגב שעושה מה שאתם עושים?

"לדעתי, אין חברה כמונו בכלל באזור הנגב. יש כמה שעוסקים בתחום המים בלבד ויש כאלה שעוסקים בתחום הסטטוטוריקה, אבל אין חברה שמשלבת גם וגם. אנו נותנים לבעל העסק ראש שקט, מקצועיות ואת כל השירותים הנדרשים בשבילו, במטרה לקבל את ההיתר, טופס 4 או רישיון עסק. אנחנו מטפלים גם בקבלת רישיון עסק למפעלי תרופות, עסקי מזון, מרכולים ועסקים תעשייתיים, תוך ייצוג מול משרד הבריאות ושאר נותני האישור, כמו כיבוי אש ומשרד החקלאות והרשות המקומית כמובן. לארונה נבחרנו להיכנס למאגר היועצים של ׳מעוף׳ מטעם משרד הכלכלה שבמסגרתו אנו מייעצים לעסקים  בתחום רישוי העסקים, בדגש על תחום התעשייה, בכל מרחב דרום מרמלה ועד אילת ומעניקים ליווי צמוד עד לקבלת רישיון העסק מול המועצה או העירייה. השירות שלנו ניתן מבאר שבע לכל אזור הדרום".

לפרטים: יגאל כהן – 054-2212323.

כתבות נוספות בעסקים וכלכלה

0

בשורה מתוקה לתושבי הדרום: "שוויצריה הקטנה" מגיעה...

רשת הממתקים המובילה בבעלות איש העסקים רמי לוי (סופר קופיקס), השיקה סניף מושקע במיוחד עבור תושבי הדרום בקניון עזריאלי הנגב

עסקים וכלכלה7 במרץ 2024    דקה אחת
0

הושק ביה"ס לעיצוב במכללה הטכנולוגית ב"ש

TCB - SCHOOL OF DESIGN, בית הספר לעיצוב של המכללה הטכנולוגית, החל באחרונה לפעול בסימן 70 שנות פעילות שמציינת המכללה בבאר שבע

עסקים וכלכלה3 במרץ 2024    2 דקות

כתיבת תגובה